|
| Uudised |    | | Oasis Of The Seas |    | | Yachtmaster Kalle Kuus |    | | Õnnetus ei hüüa tulles - "Tuulelaulu" traagiline hooaja lõpp |    | | Emajõe Lodjaseltsi poisid |    | | Aadress: jaht Charisma - 4 miljoni eest elu ja stiili |    | | Mis pagana veemoto!?! |    | | Reisijutt: Eestlaste eskaader Itaalias |    | | Windvinder - kust tuleb tuul? |    | | Külli rida |    | | Balti Blokart meistrivõistlused 2009 Nidas |    | | FINNBOAT proovisõidud ehk Soome paaditootjate uudismudelid 3. osa |    | | Merekool: Jooksevtaglas |    | | Merekool: 8 käsku avariiroolist ja selle kasutamisest ka karmides tingimustes |    | | Mootoritest: Luubi all Honda BF 2,5 hj ja BF 20 hj |    | | Merel on soe vol.2 |    | | Mida peaks teadma paadiostust |    | | Kambüüsis: Kala Shezuani moodi |    | | Webasto |    | | Tänud tagasiside eest - kokkuvõtted tehtud ja aastatellimused loositud! |    |
|
|

Skeem avariirooli kasutamisest.
1. Rooli purunemisel tuleb avariirooliks kasutada spinnakeri poomi, see on suhteliselt pikem, kui väikejahis leiduv aer, suurematel jahtidel peale spinnakerpoomi ei leidugi tavaliselt midagi muud tarbelist pikka asja.
2. Jahi purjestusel tuleb nüüd põhirõhk panna eespurjele, viia purjestuskese võimalikult ette. Grootpurje võib hoopiski maha võtta – see kehtib eriti jahil, mille kere on projekteeritud topitaglast kandma! 3/4, 7/8 jne. taglastusel tuleb grootpuri võimalikult väikeseks rehvida, võib aga ka groodist hoopis loobuda.
Nüüd tuleb kasutada nn. ilma roolita, ainult purje, või purjede abil jahi juhtimist. Seda tuleb harjutada ja õppida normaalse tuulega! Õppimise juures laske rool lahti ja kui purjede asend on õige, peab jaht lühemat või pikemat aega ise kursil püsima. Tee pikkus enne vajadust rooliga korrigeerida, sõltub jahi kere kujust ja selle kere laiusest. Muidugi suure lainetusega on raske (loe tülikas!) purjedega jahti kursil hoida, peab kogu aeg sootidega töötama! Mida väiksem on kreen seda paremini see õnnestub!
Sisemootori olemasolul, tuleb võimalusel sellega samuti kurssi korrigeerida, andes aeg ajalt pisteliselt edasikäiguga lisa, või kasutades hoopiski vööri väikeseks keeramiseks vahetevahel pisteliselt tagurpidi käiku.
3. Ahtrist tuleb välja anda pikk ots ( pikad otsad), need aitavad õieti seatud purjedel ja hädaroolina kasutatud spinnipoomil jahti paremini kursil hoida! Kui näiteks rippkiiluga jaht ei taha sellele vaatamata kursil püsida, tuleb ühe ahtrist välja heidetud pika otsa külge siduda väike „ämber“ või midagi muud, mis natuke pidurdab ja soodustab seega jahil kursil püsimist (tõmbab jahi kursile). (joon. 10.21)
4. Pautimisest ainult purjedega: selleks tuleb eespuri jõuga pakki viia, see manööver tahab samuti harjutamist! (Foka pakki viimine paudi ajal, peaks hästi selge olema Folboodi meestel!)
5. Kui jahil on sisemootor, on pautimisel sellest abi, kui anda lisaks pakkis eespurjele ka mootorituult: jaht keerab kergemini vööriga vastu lainet ja tuult.
6. Sisemootoriga abistades on oht, et väikesel kiirusel võivad mitteujuvad otsad sõukruvisse minna!
7. Avariirooliga ja purjedega juhtides, tuleb sõita krüssis võimalikult pikkade halssidega (üle krüssata), see on kasulikum nii jahi kiirusele, kui ka meeskonna jõuvarudele ja enesetundele!
8. Alati tuleb püüda ekstreem oludes, enne otsust ankrusse jäämiseks, purjede abil liikumisega olukorda lahendada, sest mitte igal pool ei oota meid ees liivarannad…
|
|
|