Kasutaja:
Salasõna:
 
Avaleht Arhiiv Tellimine Kontakt Avalda arvamust  
Sisukord
Toimetaja veerg  
Uudised  
Hooaja algus  
Tõhus abimees Echopilot  
KAANELUGU: Mart Saarso ja Saduriaga Naissaare taga  
Mart Saarso soovitab: Navtex  
Väikelaevakindlustus  
Paaditest: Yamarin 64 Day Cruiser  
Miline mootor, millisele paadile?  
Mööda Emajõge  
Munakoorega Gotlandile  
Kummipaadimatk Littlehamptonist Lohusallu  
Volvo Ocean Race Göteborgis  
Tuule-toomine  
Meri, purjetamine ja Kalevi Jahtklubi  
Kuidas oli väga tarvis merele minna  
Colin Archeri paaditüüpide järelmõjud  
Haabjas on iidne ühepuupaat  
Tuul on õnnistuseks, vihm pole takistuseks ja päike on lisaväärtus -- see ongi surf  
Merekool -- siseveekogude märgid  
Paadimüük  
Kummipaadimatk Littlehamptonist Lohusallu
Randel Kreitsberg
”Pühapäeval 21. mail alustas Littlehamptonist Suurbritannias 2300 kilomeetri pikkune meresafari, mille eesmärgiks oli ära tuua Naissaarel toimuva Nargen festivali artistide paat. Kummipaadiga meresafari korraldajateks olid SA Lootsi Koda, Nargen Opera OÜ ja Paadimees”... kirjutati maikuu pressiteates.

„Kummipaadisafari on kavandatud selleks, et tuua uusi inimesi harrastusmeresõidu juurde ja kaasa aidata toimuvale murrangule seni suhteliselt aeglaselt kandepinda kogunud paadiharrastuses,” kommenteerib ette võetud seiklusliku ja turvalise meresõidu piire kompava retke tagamaid Omar Neiland, „2300 km pikkune paadimatk on suurepärane võimalus hooaja alguses koondada tähelepanu ohutu paadisõidu erinevatele tehnilistele ja seadusandlikele külgedele.”

Safaripaadiks, millega hakatakse hiljem vedama artiste Naissaarel valminud kontserdipaika, on Parker 900 Baltic – see on disainitud ja varustatud just avameresafarite korraldamiseks. Paadi korpus on ennast tõestanud heast küljest nii militaar- kui ametikasutuses. RIBEX 2006 paadimessiks Inglismaal on valmistatud erimudel väga pikkade vahemaade läbimiseks. Paat ise kannab nime Da capo ja kuulub Tõnu Kaljustele, kellel vaja kiiret ning ilmastikukindlat transpordivahendit Nargen Opera suvekontsertidele Naissaarel.

Kütusepaakide mahtu on suurendatud 420 liitrini ja paadile on paigaldatud kõige ökonoomsemad mootorid Mercury Optimax 225. Paadi pikkus on 9 m, mis tagab ohutu ja sujuva sõidu ka keerulistes navigatsioonitingimustes. Paat talub hästi Läänemerele omast lühikest ja teravat lainet. Parker 900 Baltic maksimaalne kiirus keskmiselt koormatuna ulatub kuni 58 sõlmeni (89 km/h).

Praeguseks on juba teada, et tehnilistest viperustest hoolimata jõuti 7 päevaga Lohusalusse, kus 28. mai pärastlõunal ootas juba hulganisti vastuvõtjaid. Paadi võttis enne sadamasse jõudmist üle Tõnu Kaljuste ja nii sõideti pidulikult sadamasse. Pikemat reisikirja saab lugeda juba sügiseses ajakirja Paat numbris, seniks võivad huvilised külastada veebilehte www.veel.ee.


 
Ajakiri Paat on nüüd ka Facebook'is. Külasta meid aadressil http://www.facebook.com/AjakiriPaat


 
Copyright © ajakiripaat.ee 2006 - 2019